štvrtok 27. februára 2014

Prečo a ako trénovať svojho psíka :)

Ahojte :) tento článok by som rada venovala psíčkarom. Najlepšie je začať svojho miláčika učiť už keď je malinký, určite nie princípom :"Ľahni si lebo nedostaneš žrať!" A princípom že na neho budete hučať ako siréna! To určite nie! Po prvé kvôli tomu že vám nebude rozumieť a po druhé kvôli tomu že ho iba vystresujete a potom to už nebude chcieť vôbec! Snažte sa to robiť hravou formou. Po internete koluje množstvo videí ,ktoré vás navedú tou správnou cestou. Na výcvik psa budete potrebovať obojok,vôdzku,malé granule alebo niečo čo mu chutí. Dávať by ste mu to mali iba ak splní čo žiadate ale iba pod podmienkou že ste si 100% istý že to robíte VY správne :)

Ak vidíte že namá náladu učiť sa NENÚŤTE ho do toho lebo by sa iba trápil. Ak mu to nejde na prvý šup nevadí, skúsite to neskôr. Neexistuje pes ,ktorý by sa nedal naučiť tak ako má :) či je to pittbul,mops alebo nemecká doga naučiť sa da akokoľvek. Niektorým psíkom trvá dlhšie kým pochopia princíp "hry" a niektorým to ide od ruky, u každého je to inak. Ja som svojho psíka začala učiť už keď mal 4mesiace :) zo začiatku len neveriacky na mňa krutil hlavkou a netušil prečo sa pred ním vaľam po zemi :D nerozumel tomu ani o dva a ani o tri dni, no raz keď sme boli sami doma a on potreboval vyvenčiť spravil niečo čomu som vôbec nechcela veriť! On dokonale "váľal sudy" ,boli to niečo užasne :D

A teraz sa vráťme k podstate veci. "Prečo trénovať svojho psa?" Prvý dôvod by mal byť osobný, tréningom si utužujete so psom vzťah a hlavne DÔVERU! Druhý dôvod je že každý pes by mal ovládať aspoň tie základné povely (sadni,ľahni,zostaň) ja osobne to učím aj tulákov na ulici. Prečo? Lebo si ich potom ľudia ľahšie zamilujú a už to potom niesu tuláci :D ja viem, prefíkane :D tretí z dôvodov je že keď k vám na návštevu príde niekto radi by ste svojím šikovným miláčikom ohúrili :D predstavte si to:" Príde k vám vzácna návšteva a spýta sa vás ten dotyčný či ten psík niečo vie. Vy pyšne poviete že toho dokáže veľa a okamžite to predvediete. Návšteva je ohromená a nálada je hneď o mnoho lepšia! Ako sa budete cítiť? Jasné že užasne a váš psík bude malý veľký hrdina!! :D"

Tak čo začnete trénovať svojho psíka? :) a dodala by som ešte že vôbec nevadí ak je váš psík starší ,dá sa naučiť aj toho iba treba mať trpezlivosť :))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára